torstai 31. tammikuuta 2008

Aikapula

Miten vähän ehtii yhden tunnin aikana. Helenan tarjoama välipala vie oman aikansa, mutta tuntuu olevan tärkeä osa harjoitusta.
Kun laulamisen vauhtiin päästään ei mikään tunnu riittävän. Eniten tarvittais lisäaikaa sooloilulle: joku laulu pitäisi laulaa "sata kertaa" peräkkäin eri kokoonpanoilla. Soilisteja tulvii joka puolelta.
- Minä haluan laulaa eka säkeistön
- minä varasin toisen säkeistön
- eipäs kun minä
- me halutaan kolmas
- minä en ole vielä saanut laulaa ensimmäistä
- me Nooran kans
- mie ja Armi, jne
Vaihdetaan toiseen lauluun vähän kesken kaiken ja huomataan että siinäkin voi laulaa soolona. Kerto lauletaan kaikki yhdessä ja se menee yleensä kaikkein reippaimmin.
Into on kova ja niin soisin sen aina olevankin. Mahtavaa.

Nyt tulee harjoituksiin kahden viikon paussi. Ensi torstaina olen kanttoreiden neuvottelupäivillä Turussa. Sitten jatkuukin touhu todennäköisesti Saimenessä Koivulan palvelukodissa. Jos (ja kun) saadaan pari talkookyytiläistä lisää, niin käymme herättelemässä palvelukodin mummot ja ukit päiväunilta.

Kynttilänpäivän laulajaisissa joku laittoi vapaaehtoisen kahvirahakipon pöytään ja siihen tuli 17 € rahaa. Kiitos lahjoittajille.

Hiihdelkää ja Lekotelkaa ja pysykää vireessä. Tiedä, mitä hauskaa vielä keksitään ennen kesää ja räiskälelaulua.
t. Jaakko

Ei kommentteja: